Okul Yöneticileri Derneği
Çocukların duygusal, zihinsel, sosyal ve fiziksel gelişimi mutlu ve etkili bir okul yaşantısından geçmektedir. Bunu sağlayacak baş aktörler okul yöneticileridir.
Okul Yöneticileri Derneği bu bilinçle kurulmuş, okul yöneticiliği mesleğini ve meslek mensuplarını temsil eden sivil bir platformdur.
Türkiye’de okul yöneticileri arasında dayanışma ve paylaşım ağı kurmak, onları temsil etmek, güçlendirmek, görünür kılmak, sosyal statülerini yükseltmek amacıyla kurulmuş kar amacı gütmeyen bir sivil toplum kuruluşudur.
OYD, Türkiye’de Pre-K12 düzeyinde devlet ve özel okul müdür ve müdür yardımcıları ile okul yöneticisi olmayı düşünen öğretmenlerin ve okul yönetimine ilgi duyan araştırmacı, akademisyen ve eğitimcilerden oluşan bir üye profiline sahiptir.
Okul Yöneticileri Derneği, uluslarası konferanslar, sosyal ve kültürel etkinlikler, kampanyalar, çalıştaylar, mesleki gelişim eğitimleri düzenlemekte ve raporlar, politika notları ve kitaplar yayınlanamaktadır.
Vizyonumuz
Türkiye’de okullar ve dolayısıyla eğitim, okul yöneticilerinin omuzlarındadır. Okul müdürleri kısıtlı imkân ve yetkilerle okulun mali, politik ve sosyal varlığını ayakta tutmaya odaklanırken, müdür yardımcıları da disiplinden muhasebeye, servisten güvenliğe, eğitimden sosyal etkinliklere okulun iç akışını aksamadan sürdürmek için büyük bir özveriyle çalışıyorlar.
Okul yöneticileri, okulların amacına ulaşması, etkililiği ve esenliği bakımından kritik bir konumdadır. Okul yöneticiliği tesadüflere bırakılabilecek bir alan değildir. Okul yöneticilerinin seçiminden yetiştirilmelerine, görevlendirilmelerinden kariyerlerine her adım ayrı bir titizlik gerektirmektedir.
Okul yöneticiliğinin ikinci görev olmaktan çıkarılıp meslekleşmesi, özlük haklarının buna göre yeniden düzenlenmesi, adil bir biçimde seçilmeleri ve atanmaları, görevin gerektirdiği yeterliklerle donanmalarını sağlayacak şekilde yetiştirilmeleri, görevin icrası sırasında sosyal ve ekonomik bağlamda kaygı barındırmayan saygın bir konuma sahip olmalarıTürk eğitim sisteminin güçlenmesinde ve belirlenen hedeflere ulaşılmasında önemli bir paya sahip olacaktır.
Temel görevi okuldaki öğretme ve öğrenme faaliyetlerini organize etmek olan okul yöneticilerinin kırtasiye, bürokrasi, finans gibi eğitimden uzak başlıklar için harcadığı zaman ve enerjinin önüne geçilmeli, okul yöneticileri asıl görevlerini kalan zamanlarında değil asıl zamanlarında yapabilmelidirler.
Okul Yöneticileri Derneği, eğitim sisteminde kilit noktada olan okul yöneticilerinin verimliliğinin artırılmasına yönelik her türlü adımın eğitime sağlayacağı olumlu katkılara inanmakta, bu nedenle okul yöneticilerinin güçlendirilmesi için faaliyet göstermektedir.
Değişen dünyada geleceği yetiştirmekten sorumlu olan okul yöneticilerinin gündeminde okula kaynak oluşturma kaygısından çok öte başlıklar olması gerekliliğini savunan Okul Yöneticileri Derneği dijitalleşme, yapay zeka, iklim krizi, sürdürülebilirlik, girişimcilik, yenilikçilik, uluslararasılaşma, göç krizi, sosyal adalet, eşitlik, kapsayıcılık gibi bugün eğitim sistemimizin ana kavramları olması gereken başlıkların okul yöneticilerinin gündemi olabilmesi için ulusal ve uluslar arası birçok etkinliğe imza atmaktadır.
Okul Yöneticileri Derneği, veriye dayalı çalışmalarıyla, işbirlikçi yaklaşımlarıyla, yapıcı ve katılımcı sivil toplum anlayışıyla okullarımızın ve eğitimin güncel sorunlarına odaklanarak, okullarımıza ve dolayısıyla geleceğimiz olan çocuklarımıza katkı sağlamayı hedefliyor.
İlkelerimiz
Okul Yöneticileri Derneği meslektaş etkileşimini, profesyonel gelişme ve meslek bilincinin oluşması bakımından temel ilke olarak benimsemektedir.
Okul Yöneticileri Derneği,
- İnsan odaklıdır.
- Erdemlidir.
- Öğrenci gelişimini önceler.
- Sürekli gelişmeyi esas alır.
- Ayrımcılık yapmaz.
- Bilimsel bilgiye dayanır.
- Paylaşımcıdır.
- Şeffaftır.
- Katılımcı bir yönetimi benimser.
Amacımız
Her okulu, bütün öğrencilerin zihinsel, duygusal, sosyal ve fiziksel potansiyellerini en üst düzeyde geliştirebildikleri bir ortama kavuşturmak için
- okul yöneticiliği meslek bilincini güçlendirmek,
- okul yöneticileri arasında ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim platformu kurmak,
- okul yöneticiliği mesleğinin kamuoyundaki görünürlüğünü ve etkililiğini artırmak,
- okul yöneticilerinin mesleki, sosyal ve kişisel gelişimine katkıda bulunmak amacıyla kurulmuştur.
Çalışma Alanlarımız
- Üniversitelerle işbirliği halinde okul yöneticilerinin profesyonel gelişimlerine katkı sağlayacak, ihtiyaç odaklı ve uygulamalı sertifikalı eğitimler düzenlemek,
- Doğa sporları ve kültür gezileri gibi sosyal etkinliklerle meslektaş etkileşimini artırmak,
- Mesleki gelişime ve okullarımıza doğrudan ve dolaylı katkı sağlayacak projeler geliştirmek,
- Süreli ve süresiz yayınlar ve araştırmalar ile meslek bilincini geliştirmek, yaşamboyu öğrenme kültürünü yaygınlaşmak ve kamuoyunu farkındalığını artırmak,
- Üstlendiğimiz sorumluluğu kolaylaştıracak ve zevkli hale getirecek süreçleri birlikte planlamak arzusundadır.
Önceliklerimiz
- Okul yöneticiliği meslek standartlarını ve etik ilkelerini belirlemeyi,
- Etkin, ulaşılabilir ve sürdürülebilir mesleki gelişim modeli geliştirmeyi,
- Okul geliştirme programları hazırlamayı,
- Okul yöneticileri arasında bilgi, tecrübe ve değer paylaşım ağı kurmayı,
- Okul yöneticilerinin özlük haklarını geliştirmeyi önceleyecektir.
Yönetim Kurulu
Doç Dr İbrahim Hakan Karataş
Founder / Chair of Board
Dr Gülsen Figen Fidan
Deputy Head of the Board
Adem Yıldız
Deputy Head of the Board
Kübra Biberoğlu
Deputy Head of the Board
Yasemin Oğuz Coşkun
Deputy Head of the Board
Dr Öznur Özmutlu Bayrak
Deputy Head of the Board
Şeyma Dağ
Genel Sekreter
Gökhan Karataş
Sayman
Müyesser İsabetli
Member of the Board
İbrahim Duran
Member of the Board
İbrahim Çakal
Member of the Board
Süleyman Sönmez
Genel Sekreter
Onursal Üyeler
Aytaç Açıkalın, Prof Dr
Emekli Öğretim Üyesi
Prof Dr Selahattin Turan
Bursa Uludağ Üniversitesi
İlksen Kodal
Ses Sanatçısı ve Müzik Öğretmeni
Ece Karaboncuk
Eğitim ve İletişim Uzmanı