Prof. Dr. Aytaç Açıkalın Eğitim Yönetimi Doktora Tez Ödülleri
Başvuru Tarihleri: 1 Ocak- 28 Şubat 2025
Amaç
Eğitim yönetimi alanında nitelikli bilimsel araştırmaları teşvik etmek, okul yönetici, öğretmen ve
araştırmacıların nitelikli çalışmalarının görünürlüğünü artırmak, eğitim yönetimi alanındaki yüksek nitelikli tez çalışmalarını desteklemek amaçlanmaktadır.
Kapsam
1 Ocak 2024- 31 Aralık 2024 tarihleri arasında Türkiye’de ve KKTC’deki üniversitelerde eğitim yönetimi alanında hazırlanmış ve tez savunma sınavında başarılı olmuş doktora tezlerinin katılabileceği bir yarışmadır.
Katılma Koşulları
● Eğitim yönetimi ile doğrudan ilişkili doktora tezleri aday olabilir.
● Fakülte, bölüm, anabilim dalı, bilim dalı ve program sınırlaması bulunmamaktadır.
● Bizzat kendisi başvuru yapan adayların tezleri değerlendirmeye alınır.
● Aynı araştırma tezi ile sadece bir kez başvurulabilir.
● Her yaştan araştırmacı aday olabilir.
● 2025 yılı ödülü için 1 Ocak 2024- 31 Aralık 2024 tarihleri arasında tez savunma sınavında başarılı olmuş doktora tez çalışmaları aday olabilir.
● Türkiye’de ya da KKTC’de yerleşik bir üniversitede hazırlanmış ve başarılı olmuş tezler katılabilir.
● Türkçe ya da İngilizce yazılmış tezler başvurabilir.
Ödül Kategorileri
● Birinciye Tam Altın
● İkinciye Yarım Altın
● Üçüncüye Çeyrek Altın
● İlk 10 Plaket
Değerlendirme ve Seçim
Başvuran tüm tezler, üç aşamalı olarak değerlendirilir. Birinci aşamada adaylar başvuru koşulları esas alınarak biçimsel bakımdan incelenecektir. İkinci aşamada ön değerlendirme jürisi en fazla 15 tez seçecektir. İkinci aşamada asıl jüri ön elemeyi geçen en fazla 15 tez arasından ödüle layık
olanları seçecektir.
Ölçütler
Biçimsel Koşullar
● Başvuru koşullarına uygunluk
Ön Değerlendirme
● Benzerlik oranı
● Biçim ve düzen
● Alana özgülük
● Kavramsal yenilik
● Yöntemsel yenilik
Son Değerlendirme
● Güncellik
● Özgünlük
● Dil ve Anlatım
● Kavramsal Çerçeve
● Yöntem
● Bulgular
● Tartışma
Jüri (soyadına göre alfabetik)
Güncellenmiş jüri listesi daha sonra yayımlanacaktır.
Başvuru Şekli
● Başvuru kaydı Okul Yöneticileri Derneği web sitesinden online olarak
gerçekleştirilecektir.
● Başvuru formu eksiksiz doldurulmalıdır.
Soru ve iletişim için:
tezodulleri@okulyoneticileri.org.tr
Prof. Dr. Aytaç Açıkalın
Doktora Tez Ödülleri-2024
Başvuru Sonuçları
İkinci Prof. Dr. Aytaç Açıkalın Doktora Tez Ödülleri sonuçlandı. 17 adayın katıldığı yarışmada ön jüri tarafından en yüksek puan alan 10 tez seçildi. Asıl jüri 10 aday arasından 2023 yılı en iyi doktora tezini seçti.
2023 yılı en iyi doktora tezi, Dr. Elif ERBERK‘ in PROF. DR. YAŞAR KONDAKÇI danışmanlığında Orta Doğu Teknik Üniversitesi ’nde 2023 yılında tamamladığı “Functions And Implications of Educational Reform on Socioeconomically Disadvantaged Students” adlı doktora tezidir. Tez yarışması sonuçları şöyledir:
1. Dr. Elif ERBERK– Functions And Implications of Educational Reform on Socioeconomically Disadvantaged Students -Orta Doğu Teknik Üniversitesi
2.Dr. Yasemin KALAYCI TÜRK– Endüstri 4.0 Paradigması Çerçevesinde Teknik Eğitim Veren Ortaöğretim Kurumlarının Dönüşümüne Yönelik Bir Model Önerisi – Anadolu Üniversitesi
3. Dr. Hilal GÜRKAN– Stratejik Yönetime Dayalı Okul Gelişim Endeksinin Oluşturulması: Bir Karma Yöntem Araştırması -Marmara Üniversitesi
Prof. Dr. Aytaç Açıkalın Eğitim Yönetimi Doktora Tez Ödülleri Jürisi tarafından mansiyon almaya layık tezler:
- Dr. B. Burak SOYER- Öğretim Üyelerinin Profesyonel Sermayeleri ile Akademik Yaşamları Arasındaki İlişki – Anadolu Üniversitesi
- Dr. Asuman YILMAZ ŞEN- Karşılaştırmalı Eğitim Bağlamında Okul Gelişimine Yönelik Bir Okul Kalite Güvencesi Modeli – Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
- Dr. Mustafa TAKTAK- Okulların Çeviklik Özelliklerine Sahip Olma Düzeyleri ile Akademik Başarı Arasındaki İlişki: Karma Bir Araştırma – İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi
- Dr. Erdem KARATAŞ- Otantik Liderlik İle Duygusal Emek İlişkisi: Akademik İyimserlik, Duygusal Bağlılık ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışının Aracılık Rolü – Hacettepe Üniversitesi
- Dr. Hamiyet ÇAMUR- Okul Müdürlerinin İnformal Öğrenme Biçimlerinin Belirlenmesi ve Öz-Yönetimli Öğrenmeye Hazırbulunuşlukları ile Yetkinliğe Dayalı İş Performansı Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi – İstanbul Okan Üniversitesi
- Dr. Gürkan SARIDAŞ- Ortaokullarda Kültürel Değerlere Duyarlı Okul Kültürü Ve Kültürel Yetkinlik Düzeyinin İncelenmesi: Karma Yöntem Çalışması – Pamukkale Üniversitesi
- Dr. Didem ÇELİK YILMAZ- Öğretmenlerin Kültürel Değer Algıları ve Örgütsel Politika Algıları Arasındaki İlişkide Sosyal Kimliğinin Aracı Rolü – Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Prof. Dr. Aytaç Açıkalın Eğitim Yönetimi Doktora Tez Ödülleri – 2023
Başvuru Sonuçları
Birinci Prof Dr Aytaç Açıkalın Eğitim Yönetimi Doktora Tez Ödülleri sonuçlandı. 29 adayın katıldığı yarışmada ön jüri tarafından en yüksek puan alan 10 tez seçildi. Asıl jüri 10 aday arasından 2022 yılı en iyi doktora tezini seçti.
2022 yılı en iyi doktora tezi, Dr Ali Duran’ın Prof. Dr. Necati Cemaloğlu danışmanlığında Gazi Üniversitesi’nde 2022 yılında tamamladığı “Sosyoekonomik Açıdan Dezavantajlı Okullarda Başarılı Olan Okul Müdürlerinin Kodları: Bir Gömülü Kuram Araştırması” adlı doktora tezidir. Tez yarışması sonuçları şöyledir:
1. Dr. Ali Duran – “Sosyoekonomik açıdan dezavantajlı okullarda başarılı olan okul müdürlerinin kodları: Bir gömülü kuram araştırması”, 2022-Gazi Üniversitesi
2. Dr. Oya Uslu Çetin- “Eğitim yönetimin ontolojik ve epistomolojik temellerinin üretilen ve tüketilen kavramlar üzerinden incelenmesi”, 2022- Hacettepe Üniversitesi
3. Dr. Tezcan Korucuoğlu- “Eğitim örgütlerinin yapısına alternatif paradigmaların sağladığı bakış açısı ve bir tipoloji çalışması”, 2021- Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
Prof. Dr. Aytaç Açıkalın Eğitim Yönetimi Doktora Tez Ödülleri Jürisi tarafından mansiyon almaya layık tezler:
- Dr. Köksal Banoğlu- “Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Yeterlikleri,Okullardaki Örgütsel Öğrenme Ortamı ve Örgüt İçi Sosyal Ağ YapılarıArasındaki İlişkilerin Çok Yönlü Analizi”, 2019- Marmara Üniversitesi
- Dr. Ayhan Duykuluoğlu- “Eğitimde Veriye Dayalı Yönetim UygulamalarınınDeğerlendirilmesi“, 2022- Gazi Üniversitesi
- Dr. İrfan Ayhan- “Yükseköğretim Kurumlarının Rekabet AvantajlarınınBelirlenmesi ve Vakıf Üniversitelerinin Rekabet Avantajı EndeksininOluşturulması: Bir Karma Yöntem Araştırması“, 2022- Marmara Üniversitesi
- Dr. Çağlar Kaya – “İlkokul, Ortaokul ve Liselerde Risk ToplumuBağlamında Korku Kültürü (Muğla İli Örneği)”– 2022, Sıtkı Koçman Üniversitesi
- Dr. Yusuf Celal Erol- “Okul Müdürlerinin Etkililiğini ve Öğretmenlerin İşDoyumunu Belirleyen Faktörlerin İncelenmesi: Türk Kültürü BağlamındaKeşfedici Bir Araştırma“- 2021, Fırat Üniversitesi
- Dr. Uğur Özalp- “Kurumsal İtibar, Öğretim Elemanlarının YenilikçiDavranışları ve Akademik Entelektüel Sermaye: Bir Yükseköğretim KurumundaKarma Yöntem Çalışması“- 2022, Marmara Üniversitesi’
- Dr. Hamza Öz- “Yükseköğretim Kurumlarında Sosyal GirişimselLiderlik“- 2022, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi